четвер, березня 13, 2014

// // Залишити відгук

second thoughts

Ну взагалі-то трошки запізно змінювати рішення.

have second thoughts

to change your opinion after thinking about something again
= засумніватися, передумати, змінити рішення

Ти.. починаєш сумніватися?

Ти ж не передумаєш, правда?
Тебе, можливо, вабить до людей, на яких би ти раніше двічі й не глянула б.
Я взагалі-то збирався йти на кулінарні курси, але зараз щось почав сумніватися
You're not having second thoughts about it, are you?
You might be attracted to people you never even gave a second thought to before.
I was actually considering going to culinary school but now I have second thoughts. 

on second thoughts 

(British English) (North American English on second thought)
= used to say that you have changed your opinion
= подумавши; хача, якщо подумати; після тривалих роздумів

Хоча якщо подумати, то я краще просто почекаю за дверима.

  1. Я почекаю тут. Хоча ні, я краще піду з тобою.
  2. З іншого боку, не варто мені було писати про важку економічну ситуацію.
  1. I'll wait here. No, on second thoughts, I'll come with you.
  2. On second thought, maybe I shouldn't have just written about the failing economy

without a second thought

= immediately; without stopping to think about something further
= навіть не роздумуючи, без вагань

Він без вагань пірнув за нею.
He dived in after her without a second thought.